N-VA Lokeren wil oplossing voor fietspad Lokeren-Eksaarde

Op 20 september 2022

Op 25 augustus vernietigde de Raad voor Vergunningsbetwistingen de beslissing van de provincie Oost-Vlaanderen met betrekking tot het fietspad tussen Eksaarde en Lokeren. Op de gemeenteraad van maandagavond 19 september bracht N-VA-gemeenteraadslid Manu Diericx het opnieuw ter sprake.

“Iedereen in Eksaarde is voorstander van een veiliger fietspad, mét meer verlichting”, zegt Diericx. “Ook vanuit de gemeenteraad vroeg ik al in 2020 aan het Stadsbestuur om een oplossing. Verlichting op het fietspad staat immers niet in het bestuursakkoord van deze coalitie.”

Voor verlichting op het fietspad

Ook de voorzitter van N-VA Lokeren, Bart De Maesschalck, betreurt de patstelling. "Wij zijn als partij steeds voor de verlichting geweest. Het is jammer dat door desinformatie van de meerderheid telkens iets anders is beweerd. Wij zijn als beleidspartij verplicht om de juridische mogelijkheden te onderzoeken en onze mensen hebben hier terecht op gewezen. Een verlicht, veilig fietspad, daar is iedereen mee gebaat."

“Het ontbreekt het stadsbestuur aan een duidelijk plan van aanpak. Al in 2020 waarschuwde N-VA Lokeren dat het compleet mis dreigde te lopen. Jammer genoeg is dat nu ook gebeurd”, vervolgt Diericx.

Speeltijd is over

N-VA Lokeren legde meteen ook een concreet voorstel op tafel. “Het kan zo niet verder. Het stadsbestuur moet drastisch ingrijpen. De schepen kondigt aan verder te gaan op de ingeslagen weg. Voor N-VA Lokeren moet het anders. De stad moet stoppen met juridische procedures en dringend aan tafel schuiven met alle partners. Dit is geen moment voor koppigheid, maar voor werken aan oplossingen. De speeltijd is over. ”.