N-VA Lokeren vraagt een veilige schoolomgeving bij koude temperaturen

Op 29 november 2021

“Verschillende scholen binnen Lokeren lagen er deze ochtend spekglad bij. Dat betreuren wij ten zeerste. Het is de taak van een stadsbestuur om kinderen in een veilige schoolomgeving de school te laten betreden. Ouders, kinderen en leerkrachten werden in een onveilige situatie gebracht. Jammer genoeg waren er heel wat ongelukken die we konden vaststellen. Dit kan echt niet, want deze ongevallen mogen het stadsbestuur echt wel aangerekend worden. Er werd geen korrel zout gestrooid.” luidt het bij N-VA Lokeren.

In Lokeren zag het er niet altijd even fraai uit binnen de schoolomgevingen. Heel wat ijs- en rijmplekken zorgden ervoor dat ouders, kinderen en leerkrachten vielen. Dit leverde heel wat ongevallen op. Kinderen vielen met hun fiets, ouders en leerkrachten slipten met hun auto, en ook moesten zij zich absolute, professionele kunstschaatser wanen om tijdig op school te arriveren. Er moest aan het atheneum te Lokeren zelfs iemand met de ziekenwagen worden weggevoerd door de onveilige omgeving.

“In tijden waarin de Sint en zijn Pieten heel wat lekkers strooien, zouden we ook graag hebben dat het stadsbestuur voldoende zout strooit. Zo kunnen de kinderen alvast met een goede gezondheid genieten van dit lekkers.” besluit N-VA Lokeren.