N-VA Lokeren-Moerbeke stelt zes topkandidaten voor

Op 28 januari 2024

Op zondag 28 januari verzamelde N-VA Lokeren-Moerbeke voor een nieuwjaarsontbijt in Doorslaar. Een honderdtal aanwezigen hief het glas op het nieuwe jaar. De N-VA-afdeling stelde er ook de top zes van haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2024 voor.

Verjonging én ervaring.

Anders dan klassieke partijen kiest N-VA Lokeren-Moerbeke er bewust voor om niet één lijsttrekker naar voor te schuiven, maar met een team naar de verkiezingen van oktober 2024 te trekken. “Daarbij kiezen we uitdrukkelijk voor verjonging, gesteund door bakken ervaring uit zowel Lokeren als Moerbeke”, zegt afdelingsvoorzitter Bart De Maesschalck.

Manu Diericx, momenteel gemeenteraadslid, zal als jongere de lijst trekken, maar wordt onmiddellijk gevolgd door Monique De Witte, die momenteel lid is van het Bijzonder Comité Sociale Diensten en Eddy Van Bockstal, de ervaren fractievoorzitter in de gemeenteraad. De vierde plaats is voor Giovanni Ferrari, momenteel gemeenteraadslid in Moerbeke. Op de vijfde plaats vinden we het nieuwe gezicht Veerle Van Avermaet. De top zes wordt afgesloten door Philippe Van Streydonck, eveneens gemeenteraadslid in Lokeren.

Ambitie om te besturen.

De Lokerse N-VA-afdeling gaf op de nieuwjaarsreceptie duidelijk aan dat ze de ambitie heeft om te besturen. “Wij doen niet aan politiek om aan de kant te blijven staan. Op dit moment zijn we vanuit de oppositie niet enkel kritisch, maar ook constructief met eigen voorstellen”, zegt fractieleider Eddy Van Bockstal. “Politiek draait voor ons om inhoud. Daarom zetten we in op verjonging én op ervaring. We willen een frisse wind door de Lokerse politiek laten waaien met jonge én ervaren kandidaten en een sterk programma dat we de komende maanden met veel enthousiasme aan de Lokeraar zullen voorstellen.”