N-VA bereikt compromis over concessie café De Heirbrugmolen

Op 20 november 2022

De gemeenteraad van 24 oktober besprak de concessie Café De Heirbrugmolen. Door de vermelding bij het agendapunt: "Er werd geen verlenging aangevraagd" werd dit punt eerder routineus en unaniem goedgekeurd.

N-VA fractieleider, Eddy Van Bockstal, ontdekte vele ongerijmdheden in dit dossier en stelde vast dat documenten ontbraken. Er was wel degelijk sprake van een (weliswaar laattijdige) aanvraag tot verlenging maar er was vooral een verwarrende en ongelukkige communicatie van het stadsbestuur.
De beslissing aanvechten bewees niemand een dienst, want dan was er geen uitbating meer voor vele maanden en tijdens de lang verwachte opening van het Heirbrugpark. Bovendien diende de huidige concessionaris nog steeds in allerijl de zaak te ontruimen om deze misschien erna terug op te starten.  Gelukkig bereikte N-VA met het stadsbestuur een compromis.  De inboedel mag langer blijven staan en gelet op de wegenwerken wordt voor de maand november de huur kwijtgescholden.  Constructief oppositie voeren, het werkt.