Minister Weyts investeert € 61.552 in Vrije Basisschool Boskesschool in Lokeren

Op 10 augustus 2022

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 61.552 in Vrije Basisschool Boskesschool in Lokeren. “Een investering in scholenbouw is een investering in onze onderwijskwaliteit. En dus in onze eigen toekomst”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Lokeren ten goede.
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 61.552 in Vrije Basisschool Boskesschool in Lokeren. Concreet gaat het om het vervangen van een oude cv-ketel door condenserende gasketel en het verbouwen van 3 kleine klasruimtes tot 2 ruime klaslokalen.

“In Lokeren zijn we enorm blij met deze investeringen. Het aanpakken van deze schoolgebouwen is van groot belang voor het comfort van de kinderen die hier naar school gaan. Drie kleine klassen zullen dus verruimd worden tot twee ruime lokalen, alsook wordt er geïnvesteerd in energievoorzieningen. Zo zullen de vaste kosten op termijn slinken en kunnen we de school ondersteunen in hun toekomstige investeringen. De Lokerse jeugd zal hier ongetwijfeld de vruchten van plukken.”