Kamerlid Theo Francken geeft lezing in de Torenzaal

Op 20 oktober 2023

Op woensdag 18 oktober gaf N-VA-Kamerlid Theo Francken in Lokeren een lezing over de politieke actualiteit. Zo'n 119 deelnemers zakten af naar de torenzaal voor een uitgebreid programma van de voormalige staatssecretaris.

De avond begon met een toelichting door Vlaams parlementslid Koen Daniëls, die de zaal vertelde over beleidsthema's zoals kinderopvang, onderwijs en werkgelegenheid.
Theo Francken arriveerde iets later in Lokeren, omdat de Kamercommissie Binnenlandse Zaken en Migratie nog bezig was. In die Commissie ondervroeg Francken uitgebreid staatssecretaris De Moor en minister van Binnenlandse Zaken Verlinden. Eenmaal aangekomen in Lokeren, ging Francken dieper in op de politieke actualiteit, het beleid inzake asiel en migratie, energie en de oorlog in Oekraïne. Hij nam uitgebreid de tijd en sprak anderhalf uur. Achteraf signeerde Francken ook zijn boek over de NAVO. Ondanks de regen kwamen zo'n 119 deelnemers luisteren.

"Voor N-VA Lokeren-Moerbeke is inhoud belangrijk. Daarom halen we regelmatig boeiende sprekers naar onze stad. Zo mochten we de afgelopen jaren ook al Jan Jambon, Matthias Diependaele, Peter De Roover en vele andere inhoudelijke kopstukken ontvangen. Het is fijn om in het publiek ook nieuwe gezichten te mogen verwelkomen. N-VA Lokeren-Moerbeke staat er", reageert N-VA-gemeenteraadslid Manu Diericx tevreden.