Gezellige horecazaak in beschermd pand - Leegstaand Molencafé heeft na jaar nog geen nieuwe uitbater

Op 20 mei 2017

Bron: HLN.be 20/05/2017

Die nieuwe invulling is echter al meer dan een jaar zonder voorwerp. Na het vertrek van de eerste uitbater zocht het stadsbestuur vruchteloos naar een nieuwe kandidaat. Een eerste concessie leverde weinig tot geen respons op en op de voorbije gemeenteraad polste raadslid Abdul Nassaj (N-VA) naar het alternatief om een project met sociale tewerkstelling op poten te zetten, maar ook dat blijkt geen optie.

"We hebben een oproep verspreid onder de verenigingen en twee keer rond de tafel gezeten met Ondersteuningsnet Lokeren. Zij kunnen echter geen tewerkstelling garanderen in het weekend of in de week na 17 uur. Ook het ondersteunen van toeristische evenementen blijkt moeilijk. We hebben de piste wel onderzocht, maar er zijn te veel obstakels", zegt schepen van Cultuur Marina Van Hoorick (Open Vld).