Gemeenteraad 23 oktober 2023

Op 26 oktober 2023

Interventie agendapunt 24: dading Spoelepark:

"Wat begon als een mooi participatieproject lijkt meer en meer op een aflevering van “De Rechtbank”. Wat zou moeten gaan om het ‘mee mogen, willen en kunnen doen’ van Lokeraars is nu een conflict geworden. Ik zou vooral willen vragen, in het belang van een mooi project, om niet te vervallen in een stellingenoorlog. Mocht het stadsbestuur, via de gemeenteraad, akkoord gaan met het ondertekenen van de dading, vraag ik welk bedrag in artikel 7 van de dading zal worden betaald. Mocht het stadsbestuur, via de GR,  niet akkoord gaan met het ondertekenen van de dading, vraag ik om zo vlug mogelijk de nodige stappen te zetten om tot een verzoening te komen, een voorafgaand akkoord om snel een andere dading na te streven. Alleen zo kan er eindelijk werk worden gemaakt van het reeds lang verwachte Spoelepark"

Interventie vragenuurtje: kasseistroken centrum

"Collega Philip Van Streydonck heeft enkele maanden geleden eveneens reeds een vraag gesteld met betrekking tot de dubbele werken
voor glasvezelkabels en dit naar aanleiding van het openbreken van een pas aangelegd voetpad dat wellicht binnenkort opnieuw aan de beurt komt.

Ik heb ook reeds vele klachten ontvangen m.b.t. de vele werken aan glasvezel en andere nutsvoorzieningen. Voetpaden, wegenis, verhoogde bermen worden open gebroken maar zelden wordt dit in goede orde hersteld. Een typisch voorbeeld is momenteel te vinden op de Lokerse Markt. Tussen de nummers 33 en 45 (da’s tussen de winkelpanden Panos, Orange en Optiek Sonck) werd weken geleden een geul gegraven.

Deze werd deels terug gevuld met stabilisé het achterste deel is reeds vele weken bedekt door metalen platen. Dit zorgt al weken voor lawaaihinder en extra stof en vuil voor de aangrenzende handelszaken (wat me werd gemeld). Met de renovatie van de Markt werden er kasseistenen gelegd in verschillende kleuren, met een mooi motief en betaald door Stad Lokeren. Mag men verwachten dat dit in goede orde en met de juiste materialen wordt hersteld?