N-VA Lokeren viert 11 juli met komst van minister

Op 12 juli 2020, over deze onderwerpen: Vlaamse Feestdag

N-VA Lokeren viert 11 juli met komst van minister.

Zaterdag vierde N-VA Lokeren de Vlaamse Feestdag. “Het was de slotdag van een hele week van genieten en prijzen uitdelen”, zegt Gemeenteraadslid Eddy Van Bockstal. “Op onze vraag zou de stad de standbeelden van de hazen versieren. Echter was die ene vlag rond die ene haas wel vrij beperkt, dus hebben we de stad een handje geholpen”.

“Daarnaast hebben we Lokeren rond gefietst om iedereen met een Vlaamse Leeuwenvlag te belonen met een presentje en een kaartje”, zegt Bart De Maesschalck, secretaris N-VA Lokeren. “De respons was opnieuw bijzonder groot. Mensen met een vlag die we toch gemist zouden hebben, kunnen ons nog steeds contacteren en dan brengen we hen graag alsnog een presentje.”

Ook Vlaams minister Matthias Diependaele bracht een bezoekje aan de actie in Lokeren. Hij ging mee op pad, maar kon omwille van andere verplichtingen niet lang blijven. “Normaal zijn er ook in Lokeren wel wat buurtfeesten in het kader van Vlaanderen Feest, daarom hebben we er alles aan gedaan om onze actie corona-bestendig te maken”, lachen de N-VA’ers. “Zo hebben we er ook een digitaal luik aan gebonden en konden mensen prijzen winnen. We deelden dit jaar cadeaubonnen uit van de stad Lokeren. Heel erg toepasselijk gezien de politieke actualiteit”.

Bekijk ook zeker de reportage op TV Oost! Deze vindt u door hier te klikken! Veel kijkplezier!